BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

sports

hiburan bisobona sensasi

politik terkini, layannnn...

Sabtu, 1 Ogos 2009

Gugurkan kes Saiful?

ISU perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim ke atas bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari seakan menimbulkan ‘misteri’. Penangguhan demi penangguhan kes itu mencetuskan tanda tanya besar.

Cubaan pihak pembelaan yang mewakili Anwar asyik melewat-lewatkan perbicaraan kes sebenar atas pelbagai alasan, menimbulkan pertanyaan lebih besar – apa yang sebenarnya ditakutkan.

Apakah benar Anwar bimbang kerana pasukan pendakwaan mempunyai bukti lebih kukuh kali ini? Awang tidak pasti tetapi cakap-cakap mengenainya berlegar di kalangan pihak berkuasa dan guaman. Komen yang berlebihan dan semborono boleh dianggap subjudis. Dalam hal ini, Anwar juga tidak wajar mengambil pendekatan pre-emtif menggambarkan kepada dunia bahawa beliau tidak bersalah dan menjadi mangsa konspirasi. Biarlah mahkamah membuat penentuannya. - Utusan

* Kesahihan Saiful diliwat menimbulkan keraguan berdasarkan laporan berbeza pegawai perubahatan. Pihak pendakwaan adalah yang memohon penangguhan menyerahkan bukti2 yang sebelum ini diarah mahkamah berbuat demikian.

0 ulasan: