BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

sports

hiburan bisobona sensasi

politik terkini, layannnn...

Rabu, 5 Ogos 2009

ASTRO melampau...

Kenaikan caj ASTRO melampau-NGO
05 Aug 2009 5:59PM

KL: Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini melahirkan rasa kurang senang terhadap tindakan Astro mengenakan bayaran tambahan RM12 sebulan untuk pakej sukan Astro melalui bil bulan ini.

Presiden Persatuan Pengguna Islam Malaysia, Datuk Dr. Maamor Osman berkata, kerajaan perlu meneliti semula syarat dan terma yang telah diberikan kepada Astro supaya syarikat televisyen berbayar itu tidak mengaut keuntungan tanpa memikirkan bebanan kepada pelanggan.

“ Astro sepatutnya menjalankan tanggungjawab sosial korporat mereka kerana rancangan sukan adalah satu daripada cara untuk menggalakkan masyarakat menjalani gaya hidup sihat,” katanya.

Beliau berkata bagi penggemar rancangan sukan pula mereka tiada pilihan lain untuk menyaksikan program sukan di peringkat antarabangsa dengan cepat melainkan dengan melanggan pakej sukan di Astro.

Untuk itu, Dr Maamor mencadangkan supaya stesyen televisyen kerajaan menyiarkan lebih banyak rancangan sukan di peringkat antarabangsa supaya masyarakat tidak terlalu bergantung kepada Astro.

0 ulasan: