BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

sports

hiburan bisobona sensasi

politik terkini, layannnn...

Jumaat, 25 Disember 2009

Kesian PETRONAS dan RAKYAT

Aku sebagai anak muda memang minat dengan dunia perlumbaan. Tiada sukan yang dapat menandingi keseronokan ketika memandu laju di trek. Keseronokan yang maksimum.

Namun ini tidak bererti aku menghalalkan duit Petronas digunakan sewenang - wenangnya untuk menaja Mercedes dan menaja pasukan F1 Malaysia.

Sudah pasti ratusan juta duit Petronas akan dihilangkan.

Kenapa harus ditaja Mercedes? Satu nama besar permotoran yang harus ditaja oleh Petronas. Kenapa harus ditaja? Sedangkan Petronas mencatatkan keuntungan yang amat teruk tahun ini.

Pasukan F1 Malaysia sudah pasti semua juruteranya terdiri daripada orang - orang putih. Sedangkan ribuan mekanik dan mereka yang tahu membangunkan enjin berada didalam Malaysia. Kenapa harus dibiarkan mereka yang hebat dan berbakat ini dan lebih mempercayai orang - orang putih di mana kita harus membayarnya dengan wang teramat mahal!!

Bukan masanya lagi untuk kita menyibukkan diri dalam kegilaan dunia F1. Jenguk - jenguklah para pelumba tempatan dan mekanik tempatan yang berbakat ini. Bangunkan bakat mereka ini. Jangan disia - siakan.

Wang Petronas sepatutnya digunakan untuk membangunkan ekonomi Malaysia. Bukannya bangunan. Bukannya menaja sana - sini tanpa hala - tuju.

Akibat kegilaan pemimpin Malaysia yang mahu dapat nama secara pantas menyebabkan sekarang keuntungan Petronas mula menurun.

Rakyat? Apa yang tinggal?.


HIDUP RAKYAT!!!

0 ulasan: