BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

sports

hiburan bisobona sensasi

politik terkini, layannnn...

Selasa, 28 Julai 2009

TAKZIAH... pencinta umno

Takziah kepada kelab pencinta Umno
Saya difahamkan bahawa kelab pencinta Umno telah bersiap-siap untuk berhari raya dengan kenyataan Tok Guru Mursyidul Am PAS ((lihat "Nik Aziz sedia lupa sengketa politik dengan Pusat" Utusan Malaysia 25/7/09, "Mustapa, Nik Aziz muafakat" Utusan Malaysia 25/7/09, "'Sengketa wajar dilupakan'" Utusan Malaysia 26/7/09, "Umno, PAS ada persamaan" Utusan Malaysia 26/7/09) dan "MT Umno akan bincang" Utusan Malaysia 27/7/09).

Pulang paku buah keras hampir-hampir menjalar atas kertas - maklumlah, sejak akhir-akhir ini itu sahaja kerjanya.

Malangnya, tak sempat nak pukul gendang raya, tersiarlah berita bertajuk "Nik Aziz nafi hulur salam perpaduan Umno-PAS" (Malaysiakini 27/7/09).

Dalam posting beliau hari ini yang bertajuk "Perpaduan antara kerajaan ya, antara parti tidak – Nik Aziz," Sheih melaporkan:
Nik Aziz pagi ini mencabar semua wartawan akhbar dan wartawan penyiaran yang hadir di dalam sidang-sidang medianya beberapa hari kebelakangan ini untuk membuktikan menerusi rakaman audio atau video bahawa beliau mengusulkan kerjasama Umno-PAS.
Terima kasih kepada Tun Dr Mahathir Mohamad (lihat "Dr M ragui keikhlasan PAS untuk kerjasama" Malaysiakini 27/7/09 dan "Dr Mahathir ragui keikhlasan PAS" Utusan Malaysia 27/7/09). Sepatutnya kenyataan dengan nada yang sama sudah lama datang dari pemimpin tertinggi badan eksekutif PAS.

Takziah kepada media-media yang nak mencanangkan "perdamaian" Umno-PAS. Kalau dah dari gerombolan yang buat berita bertajuk "Daripada striker bola kepada pengarah tersohor" (orang dah meninggal dunia, sudahlah!), apa nak heran tulis apa pun.

Takziah juga kepada kelab pencinta Umno.

Berkaitan:
Kerjasama Umno-PAS: ‘Pergi Jahane’ Umno – Tok Guru Nik Aziz (Jiwo Kelate 28/7/09)

0 ulasan: